Voorbeschouwing SV Wijk aan Zee 1 - WSV'30 1

1 mei 2014 20:30

Komende zondag staat er een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar op het programma, bij winst is Wijk aan Zee zo goed als veilig voor degradatie.

WSV'30 staat op dit moment op een nacompetitie plek met een punt achterstand op Wijk aan Zee.

Afgelopen week gingen de Wormerveerders met 1-5 onderuit tegen KFC.  De weken ervoor was Meervogels'31 twee keer te sterk met 3-1 en 4-1.  Alleen tegen Westzaan werd met 1-1 een punt verdiend.

Zojuist maakt WSV'30 bekend dat trainer Marcel van Maarsbergen met onmiddellijke ingang is ontslagen.  Voorlopig neemt 2e team trainer Richard de Ruiter en VTZ Bert Weijers de zaken waar.

Programma:

Zaanlandia - Fortuna Wormerveer
Alkmaarsche Boys - Volendam
IVV - Hercules Zaandam

9 Zaanlandia 24 7 7 10 28 40 - 47 -7
10 Wijk aan Zee 24 7 7 10 28 36 - 48 -12
11 WSV '30 24 8 3 13 27 40 - 57 NC -17
12 Hercules Zaandam 24 7 4 13 25 34 - 63 NC -29
13 Volendam rkav 24 7 2 15 23 50 - 71 DEG -21
14 Westzaan 24 3 4 17 13 27 - 61 DEG

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hierbij nog het verslag van de heen wedstrijd in december 2013
Helaas is deze wedstrijd op het ontzettende koude WSV complex in Wormer geëindigd in een 2-0 nederlaag.

Wijk aan Zee wist met een man minder 60min stand te houden maar helaas viel in de 83 minuut de 1-0 met gevolgd door de 2-0.

Een wedstrijd om snel te vergeten, in de eerste 30minuten was het veldspel erg matig, veel balverlies voorin, lange ballen. In de 36e minuut kreeg Hidde helaas rood na een slaande beweging (hij probeert een speler weg te duwen alleen zag de scheids de laatste beweging).  Daarna was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld.

In de 2e helft met de straffe wind mee kreeg Wijk aan Zee nog een paar kleine kansen, Bob een mooie draaibal op de lat, maar verder was het eigenlijk alleen hier nog een gelijkspel binnen te halen. Na een kwartier in de 2e helft kregen wij zelfs nog een penalty tegen, maar uitblinker Jeroen redde weer knap.

Met een sterk spelende Joost en Richard achterin liep WSV'30 tegen een muur op, helaas na 83minuten viel de tegentreffer met vlak daarna nog de 2-0.
In de laatste minuut nog een mooi opgezette aanval door Richard van Gelderen die sterk doorzet naar het WSV doel, en de bal afgeeft op de rechterflank en krijgt vervolgens de bal mooi terug voor het doel, maar Richard kwam net een teenlengte tekort.

Ondertussen staat Wijk aan Zee op een 9e plek en daalt het af richting het rechterrijtje en is het oppassen geblazen