Voorbeschouwing Wijk aan Zee - Fortuna Wormerveer

11 april 2014 19:00

Komende zondag weer eens een thuiswedstrijd van ons 1e team, de nummer 3 van de ranglijst "Fortuna Wormerveer" is te gast. Na het teleurstellende verlies van de afgelopen weken zijn punten meer dan welkom.

Onze gasten uit Wormerveer maken ook een mindere periode door, een zeperd tegen degradant Westzaan (1-1) en vorige week thuis een 1-3 verlies van KFC.

Het bestuur van Fortuna is een project gestart op hun 1e team in 10 jaar naar de topklasse te loodsen, ze waren dit seizoen heel goed op weg om voor de 2e keer op rij kampioen te worden maar helaas hapert daar ook de motor een beetje.

Hopelijk start Wijk aan Zee a.s. zondag beter dan in november, waar wij in de rust al met 3-0 achterstonden maar de 2e helft zelfs de betere waren.

Fortuna Wormerveer – Wijk aan Zee 3-1  (17 november 2013)

Dat Fortuna een van de kampioen kandidaten is mag wel duidelijk zijn qua spelersmateriaal, maar de 1e helft gaf wel een heel vertekend beeld van beide ploegen.  Fortuna speelde zoals de Zaanse Sportkrant stelt de beste 1e helft van het seizoen en wij speelde gewoon een van de minste helften van de afgelopen jaren, veel te vaak werd de lange bal gezocht en het mooie combinatievoetbal zoals wij vorig seizoen zagen was er gewoon niet terwijl wij met Richard een ontzettend meerwaarde hebben in de verdediging.  Jammer dat als het even minder loopt de irritaties gaan oplopen.

Maar goed Fortuna combineerde erg sterk en had vijf grote kansen waarbij er vier invlogen, een doelpunt werd afgekeurd met een terechte 3-0 achterstand.

De 2e helft gaf een ander beeld, wij schoven een verdediger door naar het middenveld en kregen de wedstrijd weer in handen en begonnen langzaam wat kansen te creëren.  Mathijs scoorde helaas te laat de aansluitingstreffer.  Een gele kaart voor Fortuna werd omgezet in een rode kaart omdat de betreffende speler zich liet opnaaien door een toeschouwer gaf hoop op een gelijkspel aangezien Fortuna behoorlijk onder druk kwam.  Maar helaas trok de arbiter geen extra tijd bij.