Voorbeschouwing KFC1 - SV Wijk aan Zee 1

6 maart 2014 18:00

Komende zondag 09 maart staat de uitwedstrijd tegen KFC op het programma. Het is weer tijd voor een revanche want op 13 oktober in Wijk aan Zee werd nog met 1-4 verloren tijdens een koude windkracht 6, en in de stromende regen. In ieder geval zijn de weervoorspellingen gunstig voor aanstaande zondag.

KFC is een lastige ploeg die op dit moment op de 6e plek staat met negen punten meer dan Wijk aan Zee.   De wedstrijden van KFC in 2014 zijn erg wisselend, thuis tegen Limmen ging KFC met 0-1 onderuit, maar tegen Meervogels'31 was er een knappe 5-1 overwinning.

Uit ging het beduidend slechter, streekgenoot en nummer laatst Westzaan werd nog wel met 0-3 verslagen (maar dit vertekend aangezien Westzaan al snel met 10 man speelde), maar IVV (3-2) was te sterk en Hercules Zaandam hield KFC op een 2-2 gelijkspel.

In de winterstop heeft KFC nog versterking gekregen van Nikos Reklitis die op Corfu als prof in de topklasse van de Griekse voetbalcompetitie speelde, betalingsproblemen dreef hem terug naar KFC waar hij in de jeugd speelde.

Hieronder nog het verslag van de heenwedstrijd.

Wijk aan Zee – KFC  1-4     (13-10-2013)

Zonder Mike, Hidde en Jim maar met Windkracht 6, stromende regen en een temperatuur van 6 graden maakte deze zondagmiddag tot een nachtmerrie.  Daarnaast een heel effectief en fel KFC die elke persoonlijk  fout direct afstrafte resulteerde dit in 0-2 ruststand.  De warme thee leek Wijk aan Zee goed te hebben gedaan want het startte goed met een serie aan kansen die helaas gemist werden,  helaas sloeg KFC weer effectief toe en was de wedstrijd gespeeld 0-3.  Na de volgende serie kansen was het weer KFC die toesloeg,  vlak voor tijd was het Mathijs uit een penalty die de eretreffer maakte.  Jammer dat Wijk aan Zee zo slap begon want er had gewoon meer ingezeten als de kansen benut werden.