Voorbeschouwing Wijk aan Zee 1 - Westzaan 1

21 februari 2014 19:30

Komende zondag komt Westzaan, de hekkensluiter uit de 3e klasse B naar Wijk aan Zee

Afgelopen zondag speelde Westzaan tegen KFC, al na 10 minuten was de wedstrijd beslist toen Westzaan een penalty en een rode kaart tegen kreeg. Hierdoor is verdediger Monne Onrust geschorst tegen Wijk aan Zee.  Na 45min stond de eindstand 0-3 reeds op het bord.  Spits Fabian Litjes van Westzaan was in de 2e helft een paar keer dicht bij een treffer.

Tegen IVV de week ervoor was het 5-0 voor de Landsmeerders. Maar begin dit jaar tegen Hercules Zaandam was de einduitslag 2-0 voor Westzaan.

Gaan wij eindelijk weer de felbegeerde drie punten pakken, in Westzaan bleek dat de gastheer een erge stugge ploeg was, maar was Wijk aan Zee de sterkere ploeg met een 2-3 overwinning.

--------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder het verslag van de heenwedstrijd van 06 oktober 2013

De eerste helft werd gedurende het eerste half uur gedomineerd door een goed spelend Wijk aan Zee.

Westzaan kon geen vuist maken en kon niet echt grip krijgen op het spel van de tegenstanders. In de 1e helft kreeg Wijk aan Zee een aantal opgelegde kansen maar het ontbrak aan scherpte.

Wijk aan Zee ging mee in het matige spel van de tegenstander, en dit resulteerde in een 1-0 voor Westzaan.   Het leek wel of Wijk aan Ze toen was wakker geschud.  Direct daarop kwam Wijk aan Zee terug in de wedstrijd, een goede voorzet van Magdy Nashed werd ingekopt door Thijs Hittema, de keeper pakte de bal maar liet deze meteen weer los, Mathijs van Hooff was attent en kon de gelijkmaker aantekenen.

De 1-2 kwam via een diepe bal van Joost Conijn op Tony Tilgenkamp, die omspeelde knap de keeper en maakte de 1-2, na een voorzet van Tony Tilgenkamp was het Matijs van Hooff die de bal in het doel kopte en Wijk aan Zee op 1-3 zette.

Daarna liet Wijk aan Zee weer het tempo zakken en diep in blessure tijd kwam Westzaan nog op 2-3.

Wijk aan Zee was de betere ploeg en dus is het verlies terecht. Wij moeten duidelijk wennen aan het hogere tempo en snellere balhandeling wat in deze klasse gehanteerd wordt. Nu is het elke keer net niet en daar moeten we snel aan werken”, aldus Rob Hersche van Westzaan.