SV Wijk aan Zee 1 - Kolping Boys 1 1-4

15 december 2013 16:30

Zonder Mike Niesten, Thijs Hittema, Bob van der Waal, Magdy Nashed en Hidde Fenenga was het wel te verwachten dat het tegen de koploper Kolping Boys een moeilijke wedstrijd zou worden. Helaas gebeurde dit ook, Wijk aan Zee ging keihard onderuit met 1-4.

Met Calvin de Groot die zijn officiële competitiedebuut maakte in Wijk aan Zee 1 en verder had Hilmar het ijzersterke verdedigingsduo Joost/Richard uit elkaar gehaald, Richard werd doorgeschoven naar het middenveld en Mathieu speelde op de plek van Richard.

Helaas lag de bal al na 50 seconden achter Jeroen van Doesburg in het netje en niet lang daarna was het al 0-2.  Wijk aan Zee liep al snel achter de feiten en kwam niet in het ritme, de lange bal werd gekozen en dit was bijna altijd balverlies.

Na de 0-3 leek de wedstrijd gespeeld, toen Gary nog een speler vasthield in het strafschopgebied had Jeroen weer de kans om zijn derde penalty te stoppen. De tegenstander was blijkbaar hiervan zo onder de indruk en schoot naast. Jeroen lag overigens weer in de goede hoek.

Toen vlak voor rust het hoogtepunt van de wedstrijd, een bal werd zeer goed terug gekopt door Joost en Mathijs haalde meteen uit en via de paal ging de bal het doel in.

Ruststand 1-3

De tweede helft begon net als de eerste helft, de meeste toeschouwers zaten nog in de kantine toen het alweer 1-4 stond en Wijk aan Zee was geknakt. Nog een paar kleine kansjes voor Wijk aan Zee maar meer zat er niet in.

Een compliment voor reserve keeper Barry Janson  en niet vanwege zijn rol als ballenjongen maar vanwege zijn positieve gedrag langs de lijn. Eerst stond hij klaar om een zwaar teleurgestelde Tony op te vangen na zijn wissel en later sprak hij een toeschouwer aan op zijn negatieve commentaar. (Klasse Barry!).