Verdien een profcontract bij Soccerstars.tv (Idols voor voetballers)

12 december 2013 17:45

Heb jij een profvoetballer in je? Ben jij die voetbaldiamant waar iedere grote voetbalclub op zit te wachten? Schuilt er in jou een toekomstig wereldster van formaat? Dan is dit de kans om ontdekt te worden. Doe nu mee aan de voorrondes van het nieuwe programma Soccerstars en wie weet win jij een echt Profcontract!

Net zoals in het bekende TV progamma XFactor, Popstars en Idols worden alle ingeschreven deelnemers verwacht op de auditierondes. De auditierondes vinden op verschillende locaties in Nederland plaats. Elke dag (op TV elke week) zal er een auditieronde zijn in een andere provincie. Soccerstars geniet op deze manier landelijke dekking, waardoor het voor iedereen mogelijk is om mee te doen met de audities.

De audities vinden plaats in een groot gebouw dat ruimte biedt voor meer dan 1000 deelnemers. In het gebouw is een grote ontvangsthal gereedgemaakt. Er zijn diverse cameraploegen aanwezig om opnames te maken voor het TV programma Soccerstars.

De deelnemers kunnen in de ontvangsthal aanmelden, waarna zij een nummer toegewezen krijgen. Dit nummer plakken zij op hun borst zodat zij herkenbaar zijn voor de organisatie en cameraploeg. Terwijl de deelnemers in de rij staan om aan te melden, hebben zij voldoende gelegenheid om aan elkaar te laten zien wat zij in hun mars hebben. Hier zal al snel blijken wie echt talent is en wie beter thuis had kunnen blijven. Een leuke gastvrouw en gastman zullen de verschillende deelnemers aandacht schenken door middel van interviews e.d.

In de auditieruimte is een jury opgesteld die steeds een nieuwe deelnemer beoordeeld op basis van voetbaltechnieken. De jury kan de deelnemer ook een voetbal scenario voorleggen waarop de deelnemer theoretisch een juist antwoord moet geven. Ouders, familie en vrienden van de deelnemers kunnen door een glazenwand kijken hoe hun trots het aflegt tegenover de strenge jury.

De deelnemers worden door de jury niet alleen getest op techniek en tactisch inzicht, maar ook op hun sportiviteit, attitude en fysiek gesteldheid.

De deelnemers zullen beoordeeld worden op:
-Wedstrijdinzicht
- Motivatie, plezier en enthousiasme
- Basistechniek (balbeheersing en looptechniek)
- Doorzettingsvermogen
- Conditie
- Algemene voetbalkennis
- Een medische keuring

Samengevat moeten de deelnemers een aantal voetbal vaardigheden aan de jury laten zien, waarna de jury direct beoordeeld of de deelnemer beschikt over voldoende talent of niet. Deelnemers die denken dat zij talent hebben, maar daar feitelijk niet over blijken te beschikken, zullen op humoristische wijze worden geconfronteerd door de jury. Een dergelijke confrontatie met bijvoorbeeld een boze vader die toch van mening is dat zijn zoon door moet naar de volgende ronde, kan hilarische momenten voor op TV verschaffen. De auditierondes doorkomen moet een prestatie zijn die niet eenvoudig is voor de meesten.

Nadat alle auditierondes zijn afgelopen, is het grootste deel van de belangstellenden dan ook afgewezen. Slechts een klein deel gaat door naar de training sessies, waar zij door grote namen in de voetbalwereld verder worden gecoacht tot echt voetbal potentieel.

Het TV programma Soccerstars bestaat uit een viertal onderdelen:

Audities (6 uitzendingen)
Trainingsessies (4 uitzendingen)
Live shows (6 live uitzendingen)
Finale (1 live uitzending)

De vierkoppige jury heeft de taak om bij de allereerste fase (de auditierondes) het kaf van het koren te scheiden. Techniek beheersing is de basis van elke goede voetballer. De deelnemers moeten aan de jury laten zien wat zij mbt voetbaltechniek in huis hebben (individueel en in partijvormen). De auditierondes zijn reeds aangevangen en al meer dan 4.000 deelnemers hebben zich aangemeld in een poging door te komen tot de training sessies.

De overgebleven deelnemers van de auditieronde zullen doorgaan naar de training sessies. Daar worden de deelnemers enkele weken lang getraind door wereldbekende trainers. Naarmate de weken vorderen wordt er steeds meer in teamverband verlangd van de deelnemers. Zo trainen zij de eerste week in een 6 tegen 6 setting, de tweede week in een 5 tegen 5 setting, de derde week 4 tegen 4, enz eindigend met de 1 tegen 1 situatie.

De trainers zullen het uiterste van hun deelnemers verlangen. Elke week bekijkt de jury hoe de trainingen zijn verlopen en elimineert de deelnemers die volgens hen niet goed of snel genoeg zijn. Dit is telkens weer een emotioneel moment voor de deelnemers als het publiek, aangezien men toch emotioneel gebonden raakt met de deelnemers in kwestie.

Na de training sessies is er nog een selecte groep deelnemers over. Deze gaan door naar de live shows. Tijdens de live shows kan de jury geen bindende uitspraken meer geven. Het publiek bepaald welk (jong) voetbaltalent de volgende live show gaat halen en wie niet. Tijdens de live shows wordt een kennisquiz gehouden waar de ouders en familie van de deelnemers ook kunnen helpen.

De overgebleven deelnemers gaan naar de grote finale die eveneens live op TV zal worden uitgezonden.

Met sportieve groet,
www.soccerstars.tv