zondag 03 november : Alkmaarsche Boys - SV Wijk aan Zee

1 november 2013 12:15

Ik heb aan het begin van het seizoen aangegeven dat Alkmaarsche Boys een van de kampioen kandidaten zou zijn. Op dit moment komt het er nog niet helemaal uit qua stand op de ranglijst. De Boys bezetten met een 1 punt minder dan Wijk aan Zee een plek in de middenmoot.

De komst van een flink aantal ( 12 ) nieuwe spelers aan het begin van dit seizoen wat volgens Boys-voorzitter Kuijpers “ past in het beleid wat 3 jaar geleden is uitgestippeld ” is debet aan die verwachting.

De belangrijkste “aankopen” zijn Jordy Piek en Robert Schutz die van het gedegradeerde Hollandia-Hoorn kwamen terwijl Lars Lenaerts en Marcel Carli van Koedijk de overstap maakten en Jerry de Wit en Brahim Bakni van respectievelijk Jong Holland en Alcmaria Victrix ook hun geluk gingen proeven bij de club uit Overdie. Voeg daarbij het gegeven dat Tom Hofkamp, zaalvoetballer topper van FC Marlene, weer op het veld in de Boys 1 mag spelen , dan is het terecht dat onze tegenstander van zondag als belangrijkste kampioenskandidaat geldt. Toch kende de ploeg een moeizame start in de competitie.

De eerste 2 wedstrijden gingen verloren. Kolping Boys bleek op de openingsdag met 3-2 te sterk terwijl nieuwkomer de Meteoor uit Amsterdam met 0-3 de baas bleef in Alkmaar in de eerste thuiswedstrijd.

Na een 2-2 gelijkspel in en tegen Limmen, volgde afgelopen zondag de 1e overwinning.  Hercules Zaandam werd in Alkmaar met liefst 5-1 verslagen waarbij met name Tom Hofkamp een belangrijke rol speelde.  Er werd daarna met 1-0 verloren van Meervogels in een wedstrijd die de Boys hadden moeten winnen.

De laatste twee wedstrijden begint het eindelijk te lopen bij Alkmaarsche Boys onder aanvoering van middenvelder Tom Hofkamp werd eerst Westzaan met 4-2 weggespeeld en daarna werd KFC met 0-4 aan de zegekar gebonden.