Competitie 1e en 2e gaat weer beginnen a.s. zondag

6 september 2013 11:15

De voorbereidingsperiode zit erop, de bekerwedstrijden zijn gespeeld en komend weekend gaat de voetbalcompetitie 2013-2014 weer van start voor de A-categorie.

Om te beginnen om 11:00 Meervogels 2 - SV Wijk aan Zee 2,

na vorige kampioen te zijn geworden in de reserve 4e klasse gaat het 2e dit jaar van start in de reserve 3e klasse en is A-cat geworden.

het zeer jonge 2e speelde sterk in de voorbereiding met een overwinning op Schoten 2, een gelijkspel tegen HBC 2 (res 2e klasse) en tegen een zeer sterk De Dijk 2 (res 2e klasse) werd verloren.

Tegenstander Meervogels 2 had een sterke poule-indeling in de beker en wist alleen tegen Alkmaarsche Boys 2 een gelijkspel uit het vuur te slepen maar zowel Zaanlandia 2 als OFC 2 , welke ploegen in de reserve 2e klasse uitkomen, bleken te sterk.

14:00  de Meteoor 1  - SV Wijk aan Zee 1

Na een wisselvallige voorbereiding met een aantal afwezigen en blessures begint a.s. zondag de competitie in de (overwegend Zaanse) 3e klasse B.

Op basis van beker en oefenwedstrijden lijken IVV en Fortuna Wormerveer de favorieten, en daarnaast zijn Volendam en Alkmaarse Boys ook sterk uit de overschrijvingsperiode gekomen.

Tegenstander de Meteoor is vorig jaar kampioen geworden in de 4e klasse , en heeft wat spelers erbij gekregen, ook bij de Meteoor was de voorbereiding wisselend, sterke oefenwedstrijden met grote uitslagen tegen SV Diemen (3e klasse, 4-0) en SVIJ (4e klasse, 6-0). De bekerwedstrijden gingen allemaal verloren, 4-3  tegen Real Sarang za
(3e klasse za), tegen DVC Buiksloot met 6-4 (2e klasse zo), 3-1 tegen HBOK (2e klasse za).

De bekendste spelers zijn ex jeugdinternational en FC Groningen speler Robbin Kieft (zoon van) en Noleno Montblanc (ex OFC) was de topscorer in de voorbereiding.  De topscorer van vorig seizoen Ferry Noordhuis (27 goals) is vertrokken.

Bij uitwedstrijden vorig seizoen waren er altijd meer Wijk aan Zee toeschouwers dan toeschouwers van de thuisclub. Hopelijk kunnen wij ze dit seizoen weer verwelkomen langs de lijn.